1. Elemente generale privind auditul intern al achizitiilor publice:
• Obiectivele misiunii de audit intern al achizitiilor publice.
• Activitatile auditabile in domeniul achizitiilor publice.
• Riscuri care se pot manifesta in activitatea de achizitii publice.
• Controale interne specifice activitatii de achizitii publice.
• Elemente obligatorii de verificat pentru fiecare tip de procedura de achizitii (inclusiv pentru achizitiile directe).
2. Misiunea de audit intern al achizitiilor publice:
• Pregatirea misiunii de audit intern a achizitiilor publice: stabilirea obiectivelor misiunii si activitatilor auditabile, initierea auditului intern; sedinta de deschidere; colectarea si prelucrarea informatiilor; analiza riscurilor; chestionarul de luare la cunostinta, chestionarul de control intern; evaluarea gradului de incredere in controlul intern, elaborarea programului de audit – prezentare si explicare rol si mod de intocmire a documentelor.
• Interventia la fata locului: colectarea si analiza probelor de audit; intocmirea chestionarelor liste de verificare; efectuarea testarilor si formularea constatarilor; analiza problemelor si formularea recomandarilor; revizuirea documentelor si constituirea dosarului de audit public intern; sedinta de inchidere – prezentare si explicare rol si mod de intocmire a documentelor.
• Elaborarea fisei de identificare si analiza a problemei (FIAP) – prezentare si explicare rol si mod de intocmire a documentelor (exemple FIAP-uri achizitii).
• Elaborarea formularului de constatare si raportare a iregularitatilor (FCRI), – prezentare si explicare rol si mod de intocmire a documentelor.
• Elaborarea proiectului raportului de audit public intern al achizitiilor publice; transmiterea proiectului raportului; reuniunea de conciliere; elaborarea raportului; difuzarea raportului si supervizarea misiunii de audit public intern al achzitiilor publice – prezentare si explicare rol si mod de intocmire a documentelor.
• Urmarirea recomandarilor: responsabilitatea structurii auditate; responsabilitatea compartimentului de audit public intern; revizuirea documentelor; realizarea concilierii – prezentare si explicare rol si mod de intocmire a documentelor.
3. Aplicatie practica: utilizarea unei aplicatii informatice in mediul de lucru Excel pentru pregatirea misiunii de audit public intern a achizitiilor publice.
4. Aplicatie practica: intocmirea chestionarelor lista de verificare si a testelor specifice auditului achizitiilor publice.
5. Aplicatie practica: intocmirea FIAP si a FCRI.
*Tematica se poate adapta nevoilor de formare profesionala.
**Achizitia se poate face si din catalogul electronic SEAP – SICAP.
***Cursul se poate organiza la sediul beneficiarului, intr-o alta locatie sau online.
Pentru detalii si oferta personalizata ne puteti contacta la numarul de telefon 0762.278.969 sau la adresa de e-mail training@focus-training.ro.
Va stam la dispozitie pentru a va oferi tot suportul necesar organizarii, in cele mai bune conditii, a sesiunilor de instruire.