Viorel Bulmez

Cody Nesbit

UI Designer

Biography

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Aenean eu leo quam. Pellentesque ornare sem lacinia quam venenatis vestibulum. Sed posuere consectetur est at lobortis. Cras mattis consectetur purus sit amet fermentum.

Curabitur blandit tempus porttitor. Nullam quis risus eget urna mollis ornare vel eu leo. Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit.

Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Cras mattis consectetur purus sit amet fermentum. Aenean lacinia bibendum nulla sed consectetur.

Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Duis mollis, est non commodo luctus, nisi erat porttitor ligula, eget lacinia odio sem nec elit. Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros.

Sub-heading

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.

Aenean lacinia bibendum nulla sed consectetur. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Fusce dapibus, tellus ac cursus commodo, tortor mauris condimentum nibh, ut fermentum massa.

Another heading

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Aenean lacinia bibendum nulla sed consectetur. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Fusce dapibus, tellus ac cursus commodo, tortor mauris condimentum nibh, ut fermentum massa justo sit amet risus.

  • Praesent commodo cursus magna, vel scelerisque nisl consectetur et.
  • Donec id elit non mi porta gravida at eget metus.
  • Nulla vitae elit libero, a pharetra augue.

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Aenean lacinia bibendum nulla sed consectetur. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Fusce dapibus, tellus ac cursus commodo, tortor mauris condimentum nibh, ut fermentum massa justo sit amet risus.

Penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Aenean lacinia bibendum nulla sed consectetur. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Fusce dapibus, tellus ac cursus commodo, tortor mauris condimentum nibh, ut fermentum massa justo sit amet risus.

All session by Cody Nesbit

I. NOTIUNI DE BAZA PRIVIND RENTABILITATEA INVESTITIILOR:

  1. Elemente generale de managment financiar la nivel organizational.
  2. Proiectele de investitii – scop si obiective strategice si operationale.
  3. Analiza de fezabilitate a investitiei – cadru legislativ general.
  4. Analiza cost-beneficiu – componentele si etapele analizei.

II. ANALIZA DE FEZABILITATE FINANCIAR-ECONOMICA A INVESTITIILOR:

  1. Identificarea investitei si definirea obiectivelor si beneficiilor acesteia.
  2. Determinarea costului investitiei (elemente de cost relevante/irelevate, venituri/cheltuieli de oportunitate).
  3. Determinarea fluxurilor de numerar generatoare de beneficii (elemente de cost relevante/irelevate, venituri/cheltuieli de oportunitate, valoarea reziduala).
  4. Analiza rentabilitatii si sustenabilitatii financiare a investitiei: instrumente de analiza cost-beneficiu (perioada de recuperare, valoarea prezenta neta, pragul de rentabilitate al investitiei).
  5. Analiza economica a investitiilor (corectii fiscale, conversia preturilor, externalitati).

III. ANALIZA DE RISC. SCENARII DE ANALIZA COST-BENEFCIU:

  1. Influente ale riscurilor asupra elementelor de analiza cost-beneficiu.
  2. Analiza riscurilor (identificare, evaluare, analiza).
  3. Definirea variabilelor cheie ale analizei cost-beneficiu raportate la elemente de expunere a proiectului de investitie la risc.
  4. Scenarii de analiza cost-beneficiu pe baza analizei expunerii la risc a investitiei.
  5. Interpretarea rezultatelor si luarea deciziilor de investire.

1. Scopul si principiile achizitiilor publice.

2. Bune practici privind planificarea activitatii de achizitii publice:

2.1. Compartimentul specializat in achizitii publice; colaborarea cu celelalte compartimente din cadrul autoritatii contractante.

2.2. Stabilirea valorii estimate a contractelor de achizitie publica.

2.3. Planificarea achizitiilor publice; intocmirea strategiilor de contractare si a PAAP.

2.4. Documentatia de atribuire.

2.5. Reguli de participare la procedura de achizitie publica.

2.6. Respectarea regulilor privind stabilirea cerintelor de calificare si criteriilor de atribuire cu ocazia intocmirii documentatiei de atribuire.

2.7. Respectarea regulilor privind evitarea conflictelor de interese in etapa de planificare a achizitiilor publice.

2.8. Respectarea regulilor de publicitate in etapa de planificare a achizitiilor publice.

2.9. Respectarea regulilor de alegere a procedurii de atribuire.

3. Bune practici privind etapa de desfasurare a procedurii de achizitie publica:

3.1. Comisia de evaluare: componenta, atributii.

3.2. Modul de lucru al comisiei de evaluare.

3.3. Evaluarea ofertelor: oferte inadmisibile, oferte neconforme.

3.4. Respectarea regulilor privind evitarea conflictelor de interese in etapa de desfasurare a procedurii de  achizitie publica.

3.5. Desemnarea ofertei câstigatoare.

3.6. Respectarea regulilor de comunicare in etapa de desfasurare a procedurii de  achizitie publica.

4. Incheierea contractului de achizitie publica.

5. Bune practici privind implementarea contractului de achizitie publica:

5.1. Responsabilitati in implementarea contractului de achizitie publica.

5.2. Subcontractarea.

5.3. Modificarea contractului de achizitie publica.

6. Solutionarea contestatiilor privind achizitiile publice.

7. Noutati aduse de ultimele modificari ale legislatiei in domeniul achizitiilor publice.

1. Norme metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare ale institutiilor publice in anul 2018 (Omfp 1762/2018)

Particularitati privind inchiderea conturilor de finantare, de disponibil si stabilirea rezultatului patrimonial pentru institutiile publice finantate de la bugetul de stat, local, asigurari, institutii publice finantate integral sau partial din venituri proprii, precum si pentru activitati finantate din venituri proprii.

2. Noutati si reglementari legislative in domeniul financiar-contabil

aplicabile institutiilor publice incepand cu 1 ianuarie 2018. Dezbateri privind legislatia in domeniu.

3. Sistemul national de raportare (FOREXEBUG)

necesitati, avantaje si beneficii pentru institutiile publice in urma implementarii acestuia. Transmiterea formularelor din sfera raportarii situatiilor financiare in Sistemul national de raportare – particularitati si probleme intampinate in transmiterea formularelor. Modificari si completari la OuG 88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

4. Contributii salariale 2018

Monografia privind inregistrarea in contabilitate a operatiunilor specifice (salarii, retineri, concedii medicale, sume de recuperat de la Casa de Asigurari de Sanatate, etc.).

5. Patrimoniul institutiilor publice – evidenta, administrare si inventariere:

– regimul bunurilor din domeniul public si privat al statului si al unitatilor administrativ – teritoriale aflate in administrarea institutiilor publice;

– reevaluarea si amortizarea activelor fixe corporale aflate in patrimoniul institutiilor publice (Omef 3.471/2008);

– inregistrarea in contabilitate a plusurilor si minusurilor aparute cu ocazia inventarierii patrimoniului institutiilor publice (Omfp 2.861/2009);

– operatiuni de consolidare.

6. Cerinte privind cresterea calitatii informatiilor din situatiile financiare ale institutiilor publice. Prioritati realiste.

7. Discutii privind aplicarea Omfp 221/2015 – trecerea activelor fixe corporale amortizate integral la categoria materialelor de natura obiectelor de inventar.

8. Angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor la institutiile publice – ALOP (Omfp 547/2009 pentru modificarea si completarea Omfp 1.792/2002). Actiuni multianuale.

9. Aplicatii practice si studii de caz ce vor ilustra temele tratate prin alternarea elementelor reglementate cu cele practice.

1. ORGANIZAREA SISTEMULUI DE CONTROL INTERN MANAGERIAL:

– modificarile aduse Codului controlului intern managerial prin Ordinul Secretarului General al Guvernului nr. 600/2018.
– responsabilitatile conducatorilor entitatilor publice in domeniul controlului intern/managerial prevazute in Codul controlului intern managerial, aprobat prin Ordinul Secretarului General al Guvernului nr. 600/2018.
– organizarea si functionarea comisiei constituite pentru monitorizarea, coordonarea si indrumarea metodologica a implementarii si dezvoltarii sistemului de control intern managerial in entitate. Solutii privind organizarea. Documente minimale privind functionarea comisiei. Erori posibile privind organizarea si functionarea comisiei.
– planificarea activitatilor pentru implementarea sistemului de control intern/managerial in entitate. Model de program pentru dezvoltarea sistemului de control intern managerial. Erori posibile privind elaborarea programului pentru dezvoltarea sistemului de control intern managerial.

2. ASPECTE PRACTICE PRIVIND IMPLEMENTAREA STANDARDELOR DE CONTROL INTERN/MANAGERIAL:

– ce cuprinde si cum trebuie abordat un standard de control intern/managerial in vederea implementarii.
– prezentarea succinta a fiecarui standard, documente si structuri functionale minimale privind implementarea acestora (Standardul 1 – Etica si integritatea, Codul de etica si atributiile responsabilului de etica, Standardul 2 – Atributii, functii, sarcini, Standardul 3 – Competenta, performanta, Standardul 4 – Structura organizatorica, Standardul 5 – Obiective, Standardul 6 – Planificarea, Standardul 7 – Monitorizarea performantelor, Standardul 8 – Managementul riscului, Standardul 9 – Proceduri, Standardul 10 – Supravegherea, Standardul 11 – Continuitatea activitatii, Standardul 12 – Continuitatea activitatii, Standardul 13 – Gestionarea documentelor, Standardul 14 – Raportarea financiara si contabila, Standardul 15 – Evaluarea sistemului de control intern managerial, Standardul 16 – Auditul intern).
– modificarile aduse standardelor prin Ordinul Secretarului General al Guvernului nr. 600/2018.
– cum raspundem la cele trei intrebari aferente fiecarui standard din chestionarul de autoevaluare si cum justificam raspunsul (model de completare a chestionarului pentru o entitate publica).
-aspecte practice privind activitatea de autoevaluare si intocmirea documentelor specifice de raportare in domeniul controlului intern/managerial.

3. CONTROL BIROCRATIC VS. CONTROL INTELIGENT:

– integrarea controlului intern/managerial in activitatile curente ale entitatii.
– cum evitam birocratia si ce inseamna ,,controalele inteligente”.
– diferente si evolutia de la ,,a controla” la ,,a detine controlul”.

4. NOTIUNI GENERALE PRIVIND MANAGEMENTUL RISCULUI:

– relatia intre managementul riscului si controlul intern managerial.
– incertitudine, risc si oportunitate.
– ce este riscul si ce atitudine trebuie sa avem fata de acesta?
– relatia intre risc si obiective.
– vocabular minimal privind managementul riscului.
– microstructuri si posturi necesare pentru organizarea managementului riscului
– responsabilitati in domeniul managementului riscului.
– model practic de organizare a managementului riscului intr-o entitate publica.

5. IMPLEMENTAREA STANDARDULUI 8 – MANAGEMENTUL RISCULUI:

– documente privind implementarea managementului riscului.
– strategia privind riscul a entitatii.
– identificarea riscurilor semnificative ale entitatii.
– cum se verifica daca un enunt reprezinta un risc.
– de ce este importanta stabilirea cauzelor care pot conduce la aparitia riscului.
– formularea riscurilor in consens cu buna practica in domeniu.
– stabilirea limitei acceptabile a riscului.
– de ce nu trebuie sa ne fie frica de risc? De ce trebuie sa lucram cu riscul?
– evaluarea si prioritizarea riscurilor.
– tehnici de evaluare a riscurilor.
– cum trebuie aleasa scara de evaluare a riscurilor.
– gestionarea riscurilor.
– model pentru elaborarea registrului de riscuri.
– planuri pentru implementarea masurilor de gestionare a riscurilor.

6. MODIFICARILE ADUSE STANDARDULUI 8 – MANAGEMENTUL RISCULUI PRIN ORDINUL SECRETARULUI GENERAL AL GUVERNULUI NR. 600/2018:

– modificarile privind organizarea procesului de managementului riscului.
– organizarea si desfasurarea managementului riscului la nivelul compartimentelor; responsabilitati ale conducatorilor de compartimente si ale responsabililor cu riscurile.
– responsabilitatile comisiei de monitorizare in ceea ce priveste managementul riscului.
– documente specifice organizarii, exercitarii si monitorizarii managementului riscului.

7. DEFINIREA FRAUDEI:

– definirea fraudei.
– frauda ca abatere de la etica si conformitate.
– frauda vs. eroare neintentionata.
– tipuri de frauda exemple.
– triunghiul fraudei (The Fraud Triangle).
– motivatiile persoanelor care fraudeaza.
– oportunitatea de a frauda si gestionarea sa.
– cum isi justifica fraudatorii actiunile?
– cum recunoastem fraudatorul tipic – un posibil portret robot.
– exemple si studii de caz.

8. INCRIMINAREA FRAUDEI DIN PUNCT DE VEDERE CIVIL SI PENAL:

– aspecte civile si penale privind frauda;
– raspunderea civila (raspunderea delictuala, raspunderea contractuala, raspunderea patrimoniala).
– raspunderea penala.
– infractiuni specifice din Codul penal roman (infractiuni contra patrimoniului, infractiuni de fals, infractiuni de serviciu si de coruptie etc.).
– exemple si studii de caz.

9. IDENTIFICAREA FRAUDELOR:

– definirea criteriilor semnal (Red Flags).
– clasificarea indiciilor de frauda.
– cum identificam indiciile, de la anomalii contabile la ,,ponturi”?
– rolul auditului intern in identificarea fraudelor.
– exemple si studii de caz.

10. PREVENIREA FRAUDELOR:

– cum se creeaza o cultura etica in cadrul organizatiei.
– cum se reduc oportunitatile de a frauda.
– care sunt mssurile de prevenire, de la tonul la varf (Tone at the Top) la camerele de supraveghere.
– programul de etica si/sau conformitate.
– exemple si studii de caz.

11. DEZBATERI SI STUDII DE CAZ PERSONALIZATE:

– discutii libere pe subiectele propuse de participanti in legatura cu temele cursului.
– analiza si soluționarea problemelor practice propuse de participanti.
– dezbaterea studiilor de caz propuse de participanti.

1. Notiuni generale:

– Drept civil – Drept administrativ.

– Obiecte, delimitari, trasaturi, concepte specifice.

– Principii.

– Norme juridice: notiune, clasificare, interpretare.

– Izvoare (surse) de drept.

 2. Raportul juridic:

– Notiune, comparatie, particularitati.

– Continut.

– Obiect: bunuri, patrimoniu.

 3. Persoanele juridice:

– Notiune, dispozitii generale.

– Infiintarea persoanelor juridice.

– Capacitatea persoanelor juridice: de folosinta, de exercitiu.

– Reorganizarea persoanelor juridice.

– Incetarea persoanelor juridice.

4. Drepturile reale.

5. Dreptul de proprietate:

– Proprietate privata – notiune.

– Proprietate publica – notiune. Drepturile reale corespunzatoare proprietatii publice.

– Actiunea in revendicare.

 6. Termene:

– Notiune.

– Prescriptia.

-Decaderea.

7. Actul juridic:

– Notiune, clasificare.

– Conditii, forma, modalitati.

– Efecte.

– Nulitati.

8. Obligatii.

9. Contractul (contract civil/contract intre profesionisti/contract administrativ):

– Notiuni generale, natura juridica, principii, reguli de interpretare.

– Caractere juridice.

– Incheierea contractului.

– Efectele contractului.

– Executarea/implementarea contractului.

– Modificarea contractului.

– Incetarea contractului.

10. Fapte juridice licite.

11. Acte juridice unilaterale.

12. Raspunderea civila:

– Delictuala.

– Contractuala.

13. Efectele obligatiilor.

14. Dinamica obligatiilor.

15. Stingerea obligaţiilor. Restituirea prestatiilor.

16. Obligatii complexe.

17. Garantarea obligatiilor.

Modulul 1 – Introducere in VBA:

  1. Afisarea filei Developer.
  2. Inregistrarea unui macro.
  3. Salvarea unui registru cu macro.
  4. Rularea unei macroinstructiuni.
  5. Vizualizarea si modificarea codului.

Modulul 2 – Proceduri si functii:

  1. Module – Crearea unui modul standard.
  2. Crearea si apelarea unei proceduri.
  3. Crearea si apelarea unei functii.
  4. Editorul de cod.

Modulul 3 – Obiecte:

  1. Structura ierarhica a obiectelor.
  2. Proprietati.
  3. Metode.
  4. Crearea unei proceduri de tip eveniment.

Modulul 4 – Expresii, variabile si functii proprii:

  1. Instructiuni si expresii.
  2. Variabile, declararea variabilelor.
  3. Tipuri de date.
  4. Constante.
  5. Functii intrinseci.
  6. Atribuirea de valori prin casete de tip Input Box.
  7. Afisarea valorii unei variabile intr-o caseta de mesaj.

Modulul 5 – Instructiuni:

  1. Structura decizională IF.
  2. Instructiunea de selectie multipla – Select Case.
  3. Instructiuni repetitive cu numar cunoscut de pasi (For, For…Each).
  4. Instructiuni repetitive cu numar necunoscut de pasi (cu decizie initiala sau finala de tip Loop).

Modulul 6 – Formulare si controale:

  1. Propietati, metode si evenimente pentru formulare.
  2. Utilizarea controalelor (Butoane de optiuni, Combo box, Etichete, Casete text, Grupuri).
  3. Adaugarea codului unui control.
  4. Lansarea formularului din cod.

1. Modificarile aduse Codului controlului intern managerial

prin Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600/2018 si implicatiile acestora asupra documentelor intocmite in domeniul controlului intern managerial.

2. Modul de constituire a Comisiei de monitorizare.

Ce inseamna compartimentele cuprinse in primul nivel de conducere pentru constituirea Comisiei de monitorizare. Care este componenta Comisiei de monitorizare intr-o entitate publica avand o structura organizatorica redusa.

3. Noile atributii ale Comisiei de monitorizare.

Ce documente trebuie intocmite si cu ce periodicitate. Documente minimale privind functionarea comisiei. Erori posibile privind organizarea si functionarea comisiei.

4. Constituirea si asigurarea secretariatului tehnic al Comisiei de monitorizare.

Cum poate fi organizat secretariatul tehnic al Comisiei de monitorizare

5. Responsabilitatile conducatorilor entitatilor publice

in domeniul controlului intern managerial prevazute in Codul controlului intern managerial aprobat prin OSGG nr. 600/2018.

6. De ce trebuie conducerea entitatii publice

sa asigure implementarea unui sistem functional de control intern managerial intr-o entitate publica?

7. Ce modificari au fost aduse machetei programului de dezvoltare.

Ce trebuie sa includa un program de dezvoltare si cum se realizeaza, potrivit OSGG 600/2018, planificarea activitatilor pentru implementarea sistemului de control intern managerial in entitate. Model de program pentru dezvoltarea sistemului de control intern managerial. Periodicitatea elaborarii programului de dezvoltare. Exemple de obiective privind dezvoltarea controlului intern managerial.

8. Completarea situatiilor centralizatoare anuale.

Exemple si noutati privind completarea acestora.

9. Noua scara de evaluare pe patru trepte

a sistemului de control intern managerial. Cand un sistem este acum conform, partial conform, partial conform limitat sau neconform.

10. Elaborarea raportului asupra sistemului de control intern managerial.

Modificarile aduse structurii raportului. Importanta raportului ca forma oficiala de asumare a responsabilitatii manageriale de catre conducatorul entitatii publice cu privire la sistemul de control intern managerial.

11. Actiunile necesare pentru autoevaluarea sistemului de control intern managerial.

Cine completeaza chestionarul de autoevaluare.

12. Noile intrebari din chestionarul de autoevaluare.

Model completat de chestionar de autoevaluare pe OSGG 600/2018. Discutarea fiecarui standard cu privire la probe si documente necesare privind implementarea.

13. Prezentarea celor 16 standarde de control intern managerial.

1. Fundamentele si terminologia privind protectia datelor cu caracter personal (GDPR).

2. Cele sase principii privind protectia datelor cu caracter personal.

3. Categorii speciale de date cu caracter personal.

4. Drepturile persoanelor vizate.

5. Operator si persoana imputernicita de operator.

6. Asigurarea protectiei datelor incepand cu momentul conceperii.

7. Securizarea datelor personale.

8. Raportarea incalcarii datelor.

9. Cum se efectueaza o evaluare a impactului privind protectia datelor.

10. Rolul ofiterului pentru protectia datelor (DPO).

11. Transferul datelor cu caracter personal in afara UE.

12. Competentele autoritatilor de supraveghere.

13. Alte documente, materiale utile participantilor.

1. Comunicarea

element in atingerea obiectivelor de audit: tipuri de comunicare; canale senzoriale; stiluri de comunicare si comportament; bariere de comunicare.

2. Colectarea si prelucrarea informatiilor:

esantionarea – metode de esantionare; planul de esantionare.

3. Tehnici utilizate pentru: colectarea probelor de audit;

interpretarea probelor de audit; analiza probelor de audit.

4. Interviul – tipologie, etape, intrebari.

5. Instrumente de audit: construirea „pistelor de audit”;

obtinerea „probelor de audit” (colectarea; evaluarea; tragerea de concluzii; formularea de recomandari).

6. Evaluarea „constatarilor”- elemente.

7. Formularea recomandarilor – redactare.

8. Raportul misiunii de audit public intern.

Studiu de caz – examinarea activitatii de prevenire si combatere a coruptiei.

9. Urmarirea recomandarilor:

asigurare; asistenta si consiliere; atragerea atentiei.

10. Concluzii.

1. Importanta noii platforme SICAP in reforma achizitiilor publice: informatii introductive despre platforma; scurta paralela intre platforma SEAP si platforma SICAP.

09:30 AM

2. Inregistrarea autoritatii contractante in noua platforma SICAP: inregistrarea in sistem, aprobarea cererii de inregistrare, obtinerea certificatului digital, recuperarea si reinnoirea certificatului digital, descarcarea si instalarea certificatului digital, utilizarea credentialelor pentru autentificarea in sistem.

10:30 AM

3. Gestionarea contului de client: profil, schimbare parola, documente.

10:00 AM

4. Accesarea panoului de lucru si transmiterea de solicitari.

12:30 PM

5. Planul Anual de Achizitii Publice – PAAP.

01:30 PM

6. Cumpararile directe: initierea cumpararilor din catalogul de produse si publicarea notificarilor de atribuire pentru cumpararile directe realizate.

03:00 PM

7. Completarea formularului electronic privind publicarea anunturilor ce vizeaza proceduri din categoria ANEXA 2 sau cumparari directe.

06:00 PM

8. Completarea formularului electronic privind anunturile de intentie.

07:00 PM

9. Completarea Documentului Unic de Achizitie European (DUAE).

07:00 PM

10. Completarea fisei de date a achizitiei si atasarea documentelor (caiet de sarcini, formulare, strategie de contractare, DUAE etc).

07:00 PM

ANALIZA COMPARATIVA INTRE PREVEDERILE OMFP nr. 946/2005 SI CELE ALE ORDINELOR SGG nr. 400/2015 si nr. 200/2016 – aspecte pozitive vs. aspecte negative

Standarde de control intern managerial eliminate, standarde de control intern managerial mentinute, standarde de control intern managerial absorbite in celelalte standarde; prezentarea si analiza noului model de procedura operationala; intocmirea programului de dezvoltare a SCIM conform noilor prevederi ale Ordinelor SGG nr.400/2015 si nr. 200/2016; autoevaluarea SCIM si intocmirea raportarilor periodice conform prevederilor Ordinelor SGG nr.400/2015 si nr. 200/2016.

07:00 AM

ETAPELE PRINCIPALE ALE IMPLEMENTARII SCIM CONFORM ORDINULUI SGG NR. 400/2015

Numirea prin decizie a structurii responsabile de monitorizarea, coordonarea si indrumarea metodologica a implementarii si/sau dezvoltarii sistemului de control intern managerial; implementarea practica a standardelor de control intern managerial; planificarea la nivelul entitatii si la nivelul compartimentelor si explicarea cerintelor SMART pentru obiectivele ce urmeaza a fi stabilite; planificarea la nivelul entitatii si la nivelul compartimentelor; registrul riscurilor si strategii de gestionare a riscurilor; procedurarea activitatilor pe baza analizei organizationale si stabilirea diagramelor/fluxurilor de lucru; stabilirea sensibilitatii functiilor si managementul functiilor sensibile; intocmirea planurilor de control intern pe compartimente; planul de continuitate a activitatilor; autoevaluarea SCIM; completarea chestionarelor de autoevaluare; raportarile semestriale si anuale.

08:00 AM

Intrebari si raspunsuri

Modificari legislative privind achizitiile clasice si sectoriale, respectiv functia de control ex-ante.

06:00 AM

Contractele de achizitie publica de lucrari. De la contractele FIDIC la HG nr.1/2018.

07:00 AM

Limitele intre interesul public si abuzul de putere in contractele de achizitie publica.

08:00 AM

Modificari ale contractelor de achizitie publica:

aplicabilitate mecanica, modificari nesubstantiale si modificari substantiale.

09:00 AM

Implicatiile OUG nr.79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal in modificarea contractelor de achizitii publice/sectoriale de lucrari.

09:30 AM

Efectuarea achizitiilor publice/sectoriale in cadrul proiectelor cu finantare europeana implementate in parteneriat.

10:00 AM

Bune practici privind:

prevenirea si combaterea conflictului de interese si a fraudelor in achizitii publice; excluderea operatorilor economici din procedura de atribuire; modalitatile de corectare a propunerilor tehnice si economice; interpretarea si aplicarea conceptelor de context general al achizitiei si indicatorilor principali care caracterizeaza rezultatele contractului; evaluarea ofertelor - activitatea comisiei de evaluare.

11:00 AM

Conceptul de parteneriat public privat intre achizitia publica/sectoriala de lucrari si concesiunea de lucrari.

11:30 AM

Unele clarificari privind remediile in achizitiile publice/sectoriale:

intampinarea, contestatia, plangerea impotriva Deciziei CNSC.

11:45 AM

Principalele riscuri care afecteaza planificarea si efectuarea achizitiilor publice.

11:48 PM

Noutati privind utilizarea noului Sistem Electronic de Achizitii Publice – SICAP

11:59 PM

Auditul intern al activitatii de achizitii publice.

12:30 PM

Controale interne ce pot fi implementate in procesul de planificare si efectuare a achizitiilor publice.

12:40 AM

Sesiune de intrebari si raspunsuri (intrebari se pot adresa pe parcursul evenimentului si, in plus, va fi alocata si o perioada de timp pentru aceasta sesiune).

12:50 AM

Norme metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare ale institutiilor publice in anul 2018

Particularitati privind inchiderea conturilor de finantare, de disponibil si stabilirea rezultatului patrimonial pentru institutiile publice finantate de la bugetul de stat, local, asigurari, institutii publice finantate integral sau partial din venituri proprii, precum si pentru activitati finantate din venituri proprii.

Noutati si reglementari legislative in domeniul financiar – contabil aplicabile institutiilor publice incepand cu 1 ianuarie 2018

Dezbateri privind legislatia in domeniu.

Sistemul national de raportare

necesitati, avantaje si beneficii pentru institutiile publice in urma implementarii acestuia. Transmiterea formularelor din sfera raportarii situatiilor financiare in Sistemul national de raportare - particularitati si probleme intampinate in transmiterea formularelor. Modificari si completari la OuG 88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

Contributii salariale 2018

Monografia privind inregistrarea in contabilitate a operatiunilor specifice (salarii, retineri, concedii medicale, sume de recuperat de la Casa de Asigurari de Sanatate etc.).

Patrimoniul institutiilor publice

evidenta, administrare si inventariere: regimul bunurilor din domeniul public si privat al statului si al unitatilor administrativ - teritoriale aflate in administrarea institutiilor publice; reevaluarea si amortizarea activelor fixe corporale aflate in patrimoniul institutiilor publice (Omef 3.471/2008); inregistrarea in contabilitate a plusurilor si minusurilor aparute cu ocazia inventarierii patrimoniului institutiilor publice (Omfp 2.861/2009); operatiuni de consolidare.

Cerinte privind cresterea calitatii informatiilor din situatiile financiare ale institutiilor publice

Discutii privind aplicarea Omfp 221/2015

trecerea activelor fixe corporale amortizate integral la categoria materialelor de natura obiectelor de inventar.

Angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor la institutiile publice

ALOP (Omfp 547/2009 pentru modificarea si completarea Omfp 1.792/2002). Actiuni multianuale.

Aplicatii practice si studii de caz ce vor ilustra temele tratate prin alternarea elementelor reglementate cu cele practice.

Modulul 1 – Interfata si obiectele Microsoft Project.

08:00 AM

Modulul 2 – Actiuni premergatoare planificarii.

09:00 AM

Modulul 3 – Sarcini si durate.

09:30 AM

Modulul 4 – Dependente si constrangeri.

10:00 AM

Modulul 5 – Costuri, Plan de baza si Administrare.

11:00 AM

Modulul 6 – Project si legatura cu alte programe Office.

12:00 PM

Modulul 7 – Planificarea resurselor.

13:00 PM

Modulul 8 – Asigurarea resurselor la sarcini.

14:00 PM

1. Prezentare SICAP: descriere, functionalitati, utilitate, informatii generale despre aplicatie. Inregistrarea in sistem: completarea formularului de inregistrare si gestionarea contului.

06:00 AM

2. Descarcarea si instalarea certificatului digital.

06:00 AM

3. Procedura de recuperare si/sau reinnoire a certificatului digital.

06:00 AM

4. Prezentare interfata grafica SICAP – arhitectura sistemului cu meniurile principale.

06:00 AM

5. Utilizarea codurilor CPV (Rev. 1 . Rev.2).

06:00 AM

6. Prezentare si utilizare sectiune “Anunturi” pe categorii de interes (anunturi de intentie, anunturi de participare, anunturi de atribuire, concursuri de solutii, rezultate concursuri de solutii, concesionari) pe tipuri de proceduri.

06:00 AM

7. Prezentare sectiune “Proceduri de atribuire” pe categorii de interes (cereri de oferta, cumparari directe, licitatii electronice proceduri offline).

06:00 AM

8. Tipuri de proceduri de atribuire a contractelor de achizitie publica Inscriere/retragere la procedura online.

06:00 AM

9. Depunere oferta online.

06:00 AM

10. Criptarea ofertelor de pret.

06:00 AM

11. Participare la licitatie electronica ca faza finala la o procedura offline.

06:00 AM

12. Participare la licitatii restranse accelerate.

06:00 AM

I. NOTIUNI DE BAZA SI NOTIUNI SPECIFICE PRIVIND MANAGEMENTUL PROIECTELOR IN DOMENIUL CONSTRUCTIILOR:

  • Problematica generala a managementului proiectelor in domeniul constructiilor.
  • Corelarea proiect-program-portofoliu in domeniul constructiilor.
  • Forme de organizare a proiectului in cadrul companiei.
  • Organizarea echipei de proiect.

II. DEFINIREA PROIECTULUI:

  • Stabilirea si definirea scopului si a obiectivelor proiectului (obiective strategice, obiective de proiect, non-obiective).
  • Definirea ariei de cuprindere a proiectului (activitati si rezultate).
  • Fundamentarea necesitatii si fezabilitatii proiectului.
  • Identificarea si analiza grupurilor de interese pentru identificarea riscurilor si oportunitatilor pentru proiect.
  • Definirea cartei proiectului (documentul de autorizare a demararii proiectului).

III. PLANIFICAREA EXECUTIEI PROIECTELOR IN DOMENIUL CONSTRUCTIILOR:

  • Planificarea executiei activitatilor proiectului (durate, dependente, succesiunea si prioritizarea activitatilor, stabilirea jaloanelor proiectului, intocmirea calendarului de executie, definirea drumului critic si identificarea marjelor de timp).
  • Planificarea utilizarii resurselor (asigurarea si alocarea resurselor pe activitati)
  • Planificarea costurilor si gestionarea bugetului de proiect (identificarea costurilor, repartizarea costurilor pe activitati si intervale de timp, gestionarea cheltuielilor in corelarea cu ritmul si cuantumul finantarilor in functie de sursele de finantare si disponibilitatile de autofinantare ale companiei).
  • Planificarea gestionarii riscurilor (identificarea si analiza riscurilor, stabilirea masurilor de management al riscurilor, planificarea masurilor de control a riscurilor).
  • Planificarea asigurarii calitatii proiectului ( definirea specificatiilor si cerintelor de calitate pentru rezultatele proiectului, stabilirea proceselor de asigurare si de control al calitatii).
  • Planificarea managementului echipei de proiect (recrutarea si selectia membrilor echipei, repartizarea rolurilor, responsabilitatilor si sarcinilor, formarea si motivarea echipei).
  • Planificarea comunicarii (identificarea cerintelor de comunicare, planificarea modalitatilor si formelor de comunicare cu membrii echipei de proiect si toate persoanele implicate si interesate de proiect).
  • Managementul integrarii (redactarea si aprobarea planului general de proiect).

IV. MONITORIZAREA SI CONTROLUL EXECUTIEI PROIECTELOR DE CONSTRUCTII:

  • Monitorizarea si controlul graficului de executie si al costurilor (controlul prin metoda valorii dobandite).
  • Monitorizarea si controlul calitatii (auditul calitatii rezultatelor).
  • Monitorizarea si controlul grupurilor de interese si al riscurilor.
  • Monitorizarea si controlul schimbarilor.
  • Monitorizarea si controlul comunicarii (sedinte si raportari).
  • Stabilirea masurilor corective si reactive si replanificarea executiei proiectului.
  • Monitorizarea si controlul performantei membrilor echipei.

V. INCHEIEREA PROIECTELOR DE CONSTRUCTII:

  • Evaluarea rezultatelor proiectului.
  • Raportarea.
  • Inchiderea contractelor.
  • Arhivarea documentelor.
  • Evaluarea proceselor de management de proiect si a performatelor membrilor echipei.
  • Evenimentul de inchidere oficiala a proiectului.

I. NOTIUNI DE BAZA PRIVIND RENTABILITATEA INVESTITIILOR:

  1. Elemente generale de managment financiar la nivel organizational.
  2. Proiectele de investitii – scop si obiective strategice si operationale.
  3. Analiza de fezabilitate a investitiei – cadru legislativ general.
  4. Analiza cost-beneficiu – componentele si etapele analizei.

II. ANALIZA DE FEZABILITATE FINANCIAR-ECONOMICA A INVESTITIILOR:

  1. Identificarea investitei si definirea obiectivelor si beneficiilor acesteia.
  2. Determinarea costului investitiei (elemente de cost relevante/irelevate, venituri/cheltuieli de oportunitate).
  3. Determinarea fluxurilor de numerar generatoare de beneficii (elemente de cost relevante/irelevate, venituri/cheltuieli de oportunitate, valoarea reziduala).
  4. Analiza rentabilitatii si sustenabilitatii financiare a investitiei: instrumente de analiza cost-beneficiu (perioada de recuperare, valoarea prezenta neta, pragul de rentabilitate al investitiei).
  5. Analiza economica a investitiilor (corectii fiscale, conversia preturilor, externalitati).

III. ANALIZA DE RISC. SCENARII DE ANALIZA COST-BENEFCIU:

  1. Influente ale riscurilor asupra elementelor de analiza cost-beneficiu.
  2. Analiza riscurilor (identificare, evaluare, analiza).
  3. Definirea variabilelor cheie ale analizei cost-beneficiu raportate la elemente de expunere a proiectului de investitie la risc.
  4. Scenarii de analiza cost-beneficiu pe baza analizei expunerii la risc a investitiei.
  5. Interpretarea rezultatelor si luarea deciziilor de investire.

Modulul 1. Organizatiile de asistenta sociala:

1.1. Organizatii, institutii, agentii;

1.2. Organizatiile de asistenta sociala;

1.3. Scopuri si obiective ale organizatiilor de asistenta sociala;

1.4. Caracteristici ale organizatiilor de asistenta sociala;

1.5. Modele organizationale in asistenta sociala;

1.6. Functiile organizatiilor de asistenta sociala.

Modulul 2. Introducerea in management:

2.1. Nevoia de management;

2.2. Managementul: definire si caracteristici;

2.3. Functiile managementului;

2.4. Distinctia dintre administratie si management;

2.5. Niveluri de management;

2.6. Abilitati, roluri si competente manageriale.

Modulul 3. Managementul serviciilor sociale:

3.1. Definirea managementului social;

3.2. Functiile managementului serviciilor sociale.

Modulul 4. Planificare:

4.1. Definirea planificarii;

4.2. Evaluarea nevoilor;

4.3. Selectarea scopurilor si identificarea obiectivelor;

4.4. Identificarea si selectarea metodelor alternative;

4.5. Dezvoltarea planului de aplicare;

4.6. Evaluarea programului.

1. Domeniul public si privat al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale; regimul juridic al acestor bunuri; inventarul bunurilor din domeniul public si privat al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale.

2. Prioritizarea proiectelor de investitii publice; initierea, elaborarea si analiza documentatiei tehnico-economice aferente obiectivelor de investitii publice; receptia lucrarilor de constructii si a instalatiilor aferente acestora.

3. Atribuirea contractului de achizitie publica/acordului cadru; achizitiile sectoriale; derularea contractului de achizitie publica/acordului cadru.

4. Atribuirea contractelor de concesiune de lucrari/servicii; regimul juridic aplicabil acestor contracte, precum si anumite aspecte specifice in legatura cu executarea acestora.

5. Organizarea si exercitarea controlului financiar preventiv; cele 4 faze ale executiei bugetare a unei cheltuieli.

6. Contabilitatea activelor fixe corporale, necorporale si in curs de executie – evaluarea initiala, cheltuieli ulterioare, reevaluare, amortizare, ajustari pentru depreciere, declasare/scoatere din functiune in vederea casarii; stabilirea valorii juste pentru activele fixe corporale care au durat normala de utilizare expirata.

7. Contabilitatea stocurilor – evaluarea initiala, evaluarea la iesirea din gestiune, ajustari pentru depreciere.

8. Contabilitatea furnizorilor, debitori, clienti, acreditive, creditori, sume in curs de clarificare.

9. Deplasari interne si externe; regulamentul operatiunilor de casa.

11. Anunturi de initiere: anunt de participare, invitatie de participare, anunt de participare simplificat, anunt de concesionare, anunt de concurs de solutii.

21:00 PM

12. Organizarea procedurii de achizitie.

10:00 AM

13. Licitatia electronica: dosarul achizitiei si acordul cadru.

12:00 PM

14. Anunturi de erate: intentie, initiere, atribuire.

01:00 PM

15. Anunturi de atribuire: participare, invitatia de participare, procedura simplificata, concesionare, anunt de rezultat de concurs de solutii.

02:00 PM

16. Anunturi de consultare a pietei.

03:00 PM

17. Contractele electronice.

03:00 PM

18. Completarea documentului constatator.

03:00 PM

19. Vizualizarea rapoartelor statice si dinamice.

03:00 PM

20. Vizualizarea notificarilor de sistem.

03:00 PM

ATRIBUTII DE CONTROL SI EVALUARE ALE STADIULUI IMPLEMENTARII SCIM IN ENTITATILE PUBLICE

Atributiile de control si evaluare SCIM ale Curtii de Conturi a Romaniei si ale Secretariatului.

07:00 AM

STUDII DE CAZ/ LUCRARI PRACTICE

(lucru pe echipe, formulare de lucru prestabilite): stabilirea obiectivelor conform cerintelor SMART; asocierea indicatorilor de performata; etapizarea activitatilor; justificarea procedurarii/neprocedurarii unor activitati; identificarea riscurilor – intocmirea registrului de riscuri; realizarea unei proceduri operationale.

08:00 AM

APLICATII INFORMATICE UTILE IN IMPLEMENTAREA SI DEZVOLTAREA SCIM

09:30 AM

Intrebari si raspunsuri

10:00 AM

Modulul 9 – Executarea proiectului.

08:00 AM

Modulul 10 – Analiza diferentelor, revizuirea planului si controlul modificarilor.

09:00 AM

Modulul 11 – Plan master.

09:30 AM

Modulul 12 – Definirea legaturilor.

10:00 AM

Modulul 13 – Calculul unuia sau mai multor drumuri critice.

10:30 AM

Modulul 14 – Salvarea si deschiderea proiectelor conectate.

11:00 AM

Modulul 15 – Resource Pool – utilizarea in comun a resurselor.

11:30 AM

Modulul 16 – Evolutia proiectelor Rapoarte.

12:00 PM

13. Sectiunea “Administrare” si modulele secundare.

14. Gestionare grupuri (de entitati si “inclus”).

15. Lista utilizatori (editare si administrare drepturi de utilizator).

16. Gestionarea profilului ofertantului (documente de referinta, participari pre-platite).

17. Definirea catalogului propriu de produse/lucrari/servicii.

18. Incarcarea/descarcarea documentelor.

19. Semnatura electronica.

20. Notificari de sistem, intre entitatile sistemului si/sau pe criterii de interes (abonare, vizualizare).

21. Modificare parola acces certificat digital.

22. Vizualizare “Noutati de interes” (modificari in sistem, intreruperi pentru mentenanta, suspendari temporare, amanari proceduri).

23. Aplicatii practice – Sesiune Intrebari si Raspunuri.

Modulul 5. Managementul resurselor umane:

5.1. Caracteristicile managementului resurselor umane;

5.2. Planificarea resurselor umane;

5.3. Recrutarea;

5.4. Selectarea;

5.5. Orientarea si pregatirea personalului.

Modulul 6. Managementul financiar:

6.1. Introducere in legislatia specifica;

6.2. Conceptul de management financiar;

6.3. Bugetarea pe programe;

6.4. Monitorizare si control vs. audit;

6.5. Finantari nerambursabile in domeniul asistentei sociale.

Modulul 7. Managementul contractelor in asistenta sociala:

7.1. Conceptul de managementul contractelor;

7.2. Achizitii publice;

7.3. Contractarea serviciilor sociale.

Modulul 8. Proceduri de lucru in activitatea de asistenta sociala:

8.1. Importanta procedurarii activitatilor in cadrul institutiilor de asistenta sociala;

8.2. Sistemul de control intern managerial.

10. Contabilitatea veniturilor si cheltuielilor;

11. Inventarierea patrimoniului; valorificarea rezultatelor inventarierii.

12. Intocmirea situatiilor financiare.

13. Aspecte fiscale privind gestionarea patrimoniului.

14. Gestionari – atributii, raspunderea acestora.

15. Transmiterea fara plata; valorificarea materialelor sau a pieselor rezultate in urma demolarii sau dezmembrarii activelor fixe corporale.

16. Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.

17. Gestiunea parcului auto; intocmirea foilor de parcurs; justificarea consumului de carburant;

18. Limitele admise de perisabilitate la marfuri.

I. Aspecte generale privind implementarea proiectelor finantate din fonduri europene in perioada 2014-2020, respectiv:

1. Conditii privind eligibilitatea cheltueililor.
2. Buget.
3. Managementul platilor.
4. Corectii financiare si cheltuieli neeligibile.
5. Recuperarea debitelor.

II. Documentele justificative pe baza carora sunt inregistrate in contabilitate operatiunile specifice proiectelor finantate din fondurile ESI in perioada 2014-2020 si particularitati ale acestora.

III. Monografia contabila privind inregistrarea in contabilitate a operatiunilor specifice FEN:

1. Inregistrarea in contabilitate a facturilor primite de la furnizori si a platilor efectuate de catre beneficiarul fondurilor europene.
2. Inregistrarea salariilor, a sporurilor, a sumelor platite pentru diurna personalulului care lucreaza in proiect.
3. Inregistrarea altor plati si incasari care se refera la proiect (documente primare de evidenta contabila care genereaza drepturi si obligatii financiare, cum ar fi deconturi de cheltuieli de deplasare, extrase de cont, procese verbale de imprumuturi, procese verbale de receptie de mica valoare, active fixe).

IV. Recunoasterea activelor generate in cadrul proiectului.

V. Inregistrarea cererii de prefinantare si inregistrarea primirii sumelor din prefinantare.

VI. Inregistrarea cererilor de rambursare/plata si inregistrarea primirii sumelor din rambursare, achitate beneficiarului de catre Autoritatea de Management.

VII. Inregistrarea operatiunilor legate de decontarea intre parteneri.

VIII. Rambursarea/plata cheltuielilor; erori frecvente la intocmirea cererilor de rambursare/plata si corectarea acestora.

IX. Controlul tehnic si financiar al proiectelor.

X. Auditul proiectelelor.

back to top cth_speaker